Am decis să îmbinăm utilul cu plăcutul timp de câteva zile și ne-am campat la “Malul Marii” în Corbu. Nu este chiar singurul camping din zonă însă ăsta este cel mai popular și citisem că au foarte multe reguli. Asta sună a liniște, așa că am sunat să facem rezervare. M-am gândit că exista o șansă să nu fie semnal și să nu pot lucra, însă mi-am asumat riscul.

Site-ul http://www.malulmarii.ro/ oferă foarte multe informații, una din ele fiind că nu se fac rezervări pentru mai puțin de 4 nopți. Se poate veni și fără rezervare însă e la noroc. Am mai sunat pentru rezervare odată în iulie și odată la începutul lui august însă era full. Acum, la final de sezon, am putut face rezervare.

Despre camping

Locația

eyJtYXBfb3B0aW9ucyI6eyJjZW50ZXJfbGF0IjoiNDQuMzY0ODA0IiwiY2VudGVyX2xuZyI6IjI4LjcwMDY1MTIiLCJ6b29tIjoxNywibWFwX3R5cGVfaWQiOiJTQVRFTExJVEUiLCJmaXRfYm91bmRzIjpmYWxzZSwiZHJhZ2dhYmxlIjpmYWxzZSwic2Nyb2xsX3doZWVsIjpmYWxzZSwiZGlzcGxheV80NV9pbWFnZXJ5IjoiIiwibWFya2VyX2RlZmF1bHRfaWNvbiI6Imh0dHBzOlwvXC9ydWxvdGVhbGEucm9cL3dwLWNvbnRlbnRcL3BsdWdpbnNcL3dwLWdvb2dsZS1tYXAtcGx1Z2luXC9hc3NldHNcL2ltYWdlc1wvXC9kZWZhdWx0X21hcmtlci5wbmciLCJpbmZvd2luZG93X3NldHRpbmciOiIiLCJpbmZvd2luZG93X2JvdW5jZV9hbmltYXRpb24iOiIiLCJpbmZvd2luZG93X2Ryb3BfYW5pbWF0aW9uIjpmYWxzZSwiY2xvc2VfaW5mb3dpbmRvd19vbl9tYXBfY2xpY2siOmZhbHNlLCJpbmZvd2luZG93X3NraW4iOiIiLCJkZWZhdWx0X2luZm93aW5kb3dfb3BlbiI6ZmFsc2UsImluZm93aW5kb3dfb3Blbl9ldmVudCI6ImNsaWNrIiwiZnVsbF9zY3JlZW5fY29udHJvbCI6dHJ1ZSwic2VhcmNoX2NvbnRyb2wiOnRydWUsInpvb21fY29udHJvbCI6ZmFsc2UsIm1hcF90eXBlX2NvbnRyb2wiOmZhbHNlLCJzdHJlZXRfdmlld19jb250cm9sIjpmYWxzZSwiZnVsbF9zY3JlZW5fY29udHJvbF9wb3NpdGlvbiI6IlRPUF9MRUZUIiwic2VhcmNoX2NvbnRyb2xfcG9zaXRpb24iOiJUT1BfTEVGVCIsInpvb21fY29udHJvbF9wb3NpdGlvbiI6IlRPUF9MRUZUIiwibWFwX3R5cGVfY29udHJvbF9wb3NpdGlvbiI6IlRPUF9MRUZUIiwibWFwX3R5cGVfY29udHJvbF9zdHlsZSI6IkhPUklaT05UQUxfQkFSIiwic3RyZWV0X3ZpZXdfY29udHJvbF9wb3NpdGlvbiI6IlRPUF9MRUZUIiwibWFwX2NvbnRyb2wiOnRydWUsIm1hcF9jb250cm9sX3NldHRpbmdzIjpmYWxzZSwibWFwX3pvb21fYWZ0ZXJfc2VhcmNoIjo2LCJ3aWR0aCI6IiIsImhlaWdodCI6IjUwMCJ9LCJwbGFjZXMiOlt7ImlkIjoiNiIsInRpdGxlIjoiQ2FtcGluZyBcIk1hbHVsIE1cdTAxMDNyaWlcIiIsImFkZHJlc3MiOiJDYW1waW5nIE1hbHVsIE1hcmlpIENvcmJ1LCBNYWx1bCBNYXJpaSwgUm9tYW5pYSIsInNvdXJjZSI6Im1hbnVhbCIsImNvbnRlbnQiOiJDYW1waW5nIFwiTWFsdWwgTVx1MDEwM3JpaVwiIiwibG9jYXRpb24iOnsiaWNvbiI6Imh0dHBzOlwvXC9ydWxvdGVhbGEucm9cL3dwLWNvbnRlbnRcL3BsdWdpbnNcL3dwLWdvb2dsZS1tYXAtcGx1Z2luXC9hc3NldHNcL2ltYWdlc1wvXC9kZWZhdWx0X21hcmtlci5wbmciLCJsYXQiOiI0NC4zNjQ4MDQiLCJsbmciOiIyOC43MDA2NTEyIiwiY2l0eSI6IiIsInN0YXRlIjoiSnVkZVx1MDIxYnVsIENvbnN0YW5cdTAyMWJhIiwiY291bnRyeSI6IlJvbWFuaWEiLCJvbmNsaWNrX2FjdGlvbiI6ImN1c3RvbV9saW5rIiwicmVkaXJlY3RfY3VzdG9tX2xpbmsiOiJodHRwczpcL1wvcnVsb3RlYWxhLnJvXC8yMDIwXC9maW5hbC1kZS1hdWd1c3QtbGEtbWFsdWwtbWFyaWktaW4tY29yYnVcLyIsIm1hcmtlcl9pbWFnZSI6IiIsIm9wZW5fbmV3X3RhYiI6InllcyIsInBvc3RhbF9jb2RlIjoiIiwiZHJhZ2dhYmxlIjpmYWxzZSwiaW5mb3dpbmRvd19kZWZhdWx0X29wZW4iOmZhbHNlLCJhbmltYXRpb24iOiJCT1VOQ0UiLCJpbmZvd2luZG93X2Rpc2FibGUiOnRydWUsInpvb20iOjUsImV4dHJhX2ZpZWxkcyI6IiJ9LCJjYXRlZ29yaWVzIjpbeyJpZCI6IiIsIm5hbWUiOiIiLCJ0eXBlIjoiY2F0ZWdvcnkiLCJleHRlbnNpb25fZmllbGRzIjpbXSwiaWNvbiI6Imh0dHBzOlwvXC9ydWxvdGVhbGEucm9cL3dwLWNvbnRlbnRcL3BsdWdpbnNcL3dwLWdvb2dsZS1tYXAtcGx1Z2luXC9hc3NldHNcL2ltYWdlc1wvXC9kZWZhdWx0X21hcmtlci5wbmcifV0sImN1c3RvbV9maWx0ZXJzIjoiIn1dLCJzdHlsZXMiOiIiLCJsaXN0aW5nIjoiIiwibWFya2VyX2NsdXN0ZXIiOiIiLCJtYXBfcHJvcGVydHkiOnsibWFwX2lkIjoiNyIsImRlYnVnX21vZGUiOmZhbHNlfX0=

Pe scurt: de la marker, în jos, paralel cu strada, se de vede un drum care se termină brusc. Acolo este camping-ul, pe stânga și pe dreapta lui sunt locurile de campare.

Cum ajungi acolo

Drumul poate fi o provocare. În mod amuzant, a fost îngustat mult la întors fata de la dus, așa că am atașat ambele filmări.

Am nimerit tocmai când se ara terenul și acum puteau trece 2 mașini mici la limita. Și noi ne-am întâlnit cu o rulotă ceva mai lata. Din fericire am fost aproape de un capăt și ne-am descurcat.

Facilități

• Intrarea se face pe bază de cartelă.
  • Electricitate aproape de toate locurile de campare (inclusă).
  • Apa aproape de toate locurile de campare, destinată exclusiv umplerii rezervoarelor de apă, este disponibilă cu program limitat.
  • Apa la dușuri are program de la 8 la 22, sunt afară și nu au o sursă proprie de lumină. Dacă te duci mai târziu și a înnoptat, faci duș pe întuneric. A, da, și există un buton pe care trebuie sa apeși la fie care 10 secunde.
  • De notat ca duminică seară era coada la cele 5 dușuri.
  • Băile sunt decente, cu muzică (:)).
  • Apa gri se deversează peste gard. Prima data am crezut că “vecinu'” face asta seara pe ascuns pentru că-i e lene să se ducă să o arunce la locul de apa gri. Dar nu, am întrebat la camping și “așa se face” – pentru că ajută vegetația să crească. Sper că lumea folosește produse bio.
  • Prețuri relativ mici față de alte campinguri la care am fost (info pe site).
  • Grătar se poate face doar la locul special amenajat.
  • Se insistă foarte mult pe împărțirea pe categorii a gunoiului. Și chiar este colectat selectiv.

Liniștea din camping

După cum spuneam mai sus, unul din motivele pentru care am ales acest camping este că am văzut (pe Facebook) persoane care s-au plans ca sunt regulile foarte stricte. M-am gândit că asta ar putea fi un semn bun, fapt care s-a și dovedit.

Cu excepția unui cort de la intrare, nimeni nu asculta muzică – cel puțin cat putut observa eu. Ocazional poți avea vecini care vorbesc ceva mai tare, dar ni s-a spus de la camping că dacă cumva ne deranjează ceva, să anunțăm. Și tipul nu părea foarte tolerant. Regulile sunt reguli.

Ca o excepție, în ultima seară marea a devenit ușor agitată și am fi putut asculta valurile, însă un generator de undeva dinspre plaja nu ne-a lăsat. Era undeva între noi și mare și sper că este un caz izolat.

Despre plajă

Plaja este sălbatică. Arată foarte bine, nu este exagerat de lată, însă este spațioasă iar intrarea în apă este lină.

Diferit față de alte dăți, am văzut foarte mulți pești în apă. Și zic diferit pentru că erau efectiv bancuri de pești ce se puteau vedea la suprafață. Probabil e ceva normal, însă pentru mine a fost prima dată când am văzut un banc de pești plimbându-se de colo-colo (fără ca eu să am snorkel).

Ce am făcut pe acolo

Am lucrat

Aici vreau să menționez că am descoperit ceva ciudat cu rețeaua mobilă (orange în cazul meu). Semnalul a fost 4G+, full, însă conexiunea a lăsat de dorit. Rezultatele testelor (speedtest) fluctuau, fără a depăși 10mb. Efectele se vedeau doar când eram in ședințe, câteodată mergea, câteodată mă auzeam întrerupt, însă a fost acceptabil. La întoarcere însă, având ceva de terminat, m-am conectat de pe autostradă (dinainte de Cernavodă). Surpriză! Internetul avea o viteza de ~50mb urmând ca acasă să constat că viteza este de peste 200mb. Repet, 4G+ – semnal full mereu.

La un moment dat am schimbat pe 3G, internetul dovedindu-se mai stabil și câteodată mai rapid.

Terasele din jur

Sunt câteva terase interesante, noi am încercat La Bunicul Trăznit și La Răsărit.

Nu voi vorbi despre fiecare in parte, sunt similare, mâncarea este bună dar trebuie sa vă așteptați la preturi relativ mari. Imaginați-vă centrul vechi din București, undeva pe câmp.

Aprovizionare

Este un subiect important cu un răspuns simplu: Năvodari. Care nu este aproape.

La Bunicul Trăznit găsești apa și câteva tipuri de bere – în regim de magazin mixt. Altfel .. nimic! Am întrebat la camping și tipul de acolo a zis că nici el nu mai are prea multe, de obicei mai da din proviziile lui de apă turiștilor însă era pe final de tură și nu mai avea nici el. Deci un pic de grijă aici. Noi am fost super la limită.

Off-camping-ul prin zonă

Nu rar vedem știri despre amenzi date cu zecile pe plajele din Corbu (și nu numai). Pot să spun că înțeleg de ce: este mizerie. Exista niște tomberoane, de unde stăteam pe faleza se vedeau 3, erau pline și lumea continua să arunce lângă ele. Oricine ar fi de vină, nu e normal. Și asta nu e tot. Cum nu e nimic amenajat, nimeni nu curăță străzile și sunt pline de fel de fel de gunoaie aruncate din mașină.

Un detaliu despre cine se încumetă sa coboare faleza naturala este panta abruptă. Autorulotele am văzut că urcă. Rulotele trebuiesc trase cu ceva mai mare (in cazul de mai jos, un excavator)

“Artificiile de la mamaia”

Exista un poligon in zonă și într-o seară au avut, probabil, antrenament. Nu mă pricep foarte bine, însă după lăsarea întunericului pare că au început să folosească trasoare care se vedeau foarte mișto de unde stăteam noi. Doar niște vecini – mai mulți la număr (care vorbeau cam tare, de-am auzit tot ce vorbeau) s-au minunat vreo jumătate de oră la “artificiile de la Mamaia”. Cum “petrecăreții” cu trasoare nu se opreau, i-am rugat pe vecini să vorbească mai încet 🙂

În ultima zi a trebuit să ieșim pe la vecini

N-aș ști cum să încadrez asta, am atașat o poză. Pur și simplu in ultima zi, vecinii care mergeau cu autorulota integrată până la plajă (!?) au tras o parcare de a trebuit să-i vizitam când vroiam să ieșim din colțișorul nostru. Când le-am spus, au zis ca e bine (?) și să îi anunțăm dacă ne încurcă la mutarea mașinii … se pare că nu conta ca nu puteam să ieșim fără să-i ștergem mașina de praf. Și loc era pentru că la venire, cine i-a condus de la camping, nu i-a lăsat să se apropie și să ne blocheze. Dar mai aveam 2 ore până plecam … am trecut prin “ograda” lor cât cam strâns și ne-am dus …

Concluzie

Un camping foarte ok, unde te poți relaxa (poate ușor dificil dacă vrei să lucrezi din cauza internetului). Pe lângă locație și liniște, mi-a plăcut că evită risipa de apă și că gunoiul este colectat selectiv.